Verde Magnesium, un hub european în inima României
vezi articolul
30 noiembrie 2022
Pentru că avem ca parteneri în campania Metal pentru Viitor adevărați pionieri în România care aplică cu succes conceptul de sustenabilitate, păstrând și un model de business profitabil, de Ziua Națională a României dorim să vă arătăm că se poate!
Vrem să ne mândrim cu partenerii noștri. Sustenabilitate, un cuvânt auzit foarte des în ultimii ani, în diferite medii, situații. Dar ce este cu adevărat? Sustenabilitatea este procesul prin care se pot satisface nevoile persoanelor care trăiesc în prezent, fără a afecta resursele generațiilor viitoare. Campania Metal pentru Viitor își dorește educarea publicului larg în domeniul sustenabilității și facilitarea parteneriatelor business to business pentru implementarea economiei circulare.
AS Metal, compania care a și inițiat campania Metal pentru Viitor, este un jucător important în industrie care a înțeles nevoia de adaptare atât în business cât și în comunicarea cu consumatorul. Prin natura activității sale, de reciclare, As Metal face deja parte din economia circulară, concept care are la bază minimizarea utilizării resurselor naturale și reducerea consumurilor energetice. Inițiativa campaniei a pornit din dorința de găsire de soluții, prin încheierea de noi parteneriate în industrie și din dorința de educare a consumatorului. AS Metal este preocupată de găsirea de soluții inovatoare în industrie, în același timp protejând mediul înconjurător. Implementând parteneriate cu mediul academic, As Metal a realizat un proiect pentru utilizarea zgurilor din aluminiu, rezultate din reciclare, în industria siderurgică. Procesul de producție As Metal se integrează astfel în conceptul de economie circulară și atinge obiectivele Zero Deșeuri.
In plus, chiar anul acesta au demarat proiecte pentru instalarea de panouri fotovoltaice pentru susținerea cu energie verde a activității. As Metal ajunge astfel să acopere în proporție de 55% din totalul de consum lunar. Astfel de inițiative și găsirea de soluții sunt un exemplu pentru mediul de afaceri și îi transformă în adevărați pionieri în aplicarea modelului sustenabil.
GreenPoint Management, este un adevărat trendsetter în promovarea colectării selective în România, fiind al doilea an consecutiv în care compania este premiată pentru sustenabilitate cu distincția Silver Recognition în cadrul celui mai important demers privind sustenabilitatea corporativă din România, ceea ce confirmă încă o dată că eforturile susținute conduc spre cele mai bune rezultate. În 2021 GreenPoint Management a îndeplinit în totalitate obiectivele de mediu pentru toți partenerii săi, a gestionat 285.282 tone deșeuri de ambalaje, a lucrat pentru 336 de clienți și a colaborat cu 118 unități administrativ-teritoriale (UAT), 27 asociații de dezvoltare intercomunitară (ADI) și 173 prestatori de servicii pentru îndeplinirea obiectivelor de reciclare ale producătorilor. Greenpoint Management preia responsabilitatea și implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a companiilor, având numeroși parteneri, în domeniul gestionării deșeurilor de ambalaje, la nivel național.
Linde Gaz Romania, este unul dintre liderii mondiali în domeniul industriei de gaze și inginerie, misiunea acestora fiind de a face lumea mai productivă, oferind soluții, tehnologii și servicii de înaltă calitate, care contribuie la succesul clienților și la susținerea și protejarea planetei. Compania deservește o varietate de domenii și industrii: aerospațială, chimică, alimentară și băuturi, electronică, energie, medicină, prelucrătoare și metalurgică, fiind prezentă în 100 de tari. Întreaga activitate este în armonie cu mediul înconjurător, prin angajamentul față de sănătate, siguranță și responsabilitatea față de mediu acționând și operând întotdeauna într-un mod care să prevină daunele aduse oamenilor, mediului și comunităților în care activează. Cu o activitate extinsă la nivel global, în numeroase domenii, reușita companiei de păstrare a activității în armonie cu mediul înconjurător, este cu adevărat un exemplu de sustenabilitate aplicată cu succes în mai multe domenii, la nivel global.
Canpack Recycling este parte a grupului internațional Canpack, care produce de 20 de ani aproximativ 80% din dozele de aluminiu care se regăsesc în România. Compania avut inițiativa și de a colecta dozele de aluminiu, lansand proiectul Eco Can, din dorința de a aduce o contribuție majoră în îndeplinirea obiectivelor economiei circulare și în comunicarea către consumatori. Canpack Recycling prin acoperirea întregului circuit producție – colectare – reciclare, în mod sustenabil, acoperă întreg circuitul de viață al dozelor de aluminiu, practic aplică economia circulară.
Canpack Recycling susțin și se implică în campanii de educare la nivel național în vederea colectării dozelor de aluminiu, campanii care au primit numeroase distincții.
Blue River sunt o companie de transport și logistică cu o viziune aparte: cred în transportul sustenabil și investesc constant în dezvoltarea flotei. În prezent, dețin numeroase camioane alimentate cu CNG și inclusiv un camion electric, proiect dezvoltat în parteneriat cu Scania.
Au investit în propria rețea de alimentare, dețin cea mai mare flotă de camioane non-poluante din România și Europa și implementează cu succes modelul dezvoltării industriale sustenabile. Compania își dorește să ofere un adevărat exemplu în industrie și se implică în proiecte care să ajute dezvoltarea modelului de sustenabilitate pe care deja l-au implementat.
Verde Magnesium dezvoltă un parc industrial în România, unde companii din industriile auto, aerospațială, electronică, a fabricației de aliaje, vor realiza procese de prelucrare avansată a magneziului. Proiectul dezvoltat este cu adevărat ambițios, inovator, de viitor, reprezentând o oportunitate majoră atât pentru țara noastră cât și pentru Europa. Inițiativa companiei poate schimba întreg lanțul logistic de producere și import la nivel european a magneziului. România ar putea beneficia de dezvoltarea tehnologiei și ar deveni centrul europei în producerea de magneziu. Oportunitatea financiară și socială avută de țara noastră, prin proiectul companiei este cu adevărat lăudabil.
Toți partenerii campaniei Metal pentru Viitor au avut inițiative de admirat, fiind adevărați pionieri pentru industria din România. Au demonstrat că se poate să îți adaptezi activitatea, logistica, producția, că se pot face și investiții care să fie eficiente financiar dar și să protejezi mediul înconjurător.
Astăzi, de Ziua Națională le mulțumim pentru eforturile depuse, deloc ușoare, dar puse în aplicare cu succes. Atât misiunea companiei Metal pentru Viitor, cât și a partenerilor este ca puterea exemplului să aducă inițiativă și altor companii din piața.